Coraz większy udział chińskich aplikacji

Coraz-wiekszy-udzial-chinskich-aplikacji.jpg

W tym roku głośno jest o wojnie handlowej między USA a Chinami, która mocno wpływa choćby na TikToka. Ta aplikacja jak i kasyna, oferujące vulkanbet login, osiągnęła rekordową popularność w dobie covid-19. Warto jednak wiedzieć, że nie tylko TikTok podbija światowe rynki mobilne. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jak wygląda sytuacja z innymi popularnymi aplikacjami, którymi warto się zainteresować?

WeChat

Jest to prawdopodobnie najbardziej popularna chińska aplikacja, z której w każdym miesiącu korzysta ponad miliard osób, głównie oczywiście w samych Chinach. WeChat to aplikacja z przeznaczeniem do rozmów głosowych i wymiany wiadomości. Można ją w pewnym sensie nazwać konkurencją dla Whatsappa i Messengera.

Jako w pełni zintegrowana aplikacja służy do wymiany wiadomości tekstowych (SMS/MMS), połączeń głosowych, a także wideo. Może również służyć do udostępniania zdjęć czy gier. Jej sporą zaletą jest opcją tworzenia czatów grupowych z udziałem nawet do 500 osób czy też rozmów wideo do 9 użytkowników. Niczym w Messengerze mamy tu do wyboru setki bezpłatnych naklejek, które oparte zostały również na popularnych filmach i kreskówkach. 

Aplikacja posiada bardzo dobry poziom kontroli nad ochroną prywatności. Może się pochwalić choćby cenionym certyfikatem TRUSTe. Obsługuje ona przeszło 20 różnych języków, a także zapewnia możliwość tłumaczenia komunikatów na dowolny język.

PUBG Mobile

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS to jedna z popularniejszych gier sieciowych, która zarządzana jest przez Tencent Games. Dostępna jest także na urządzenia mobilne. Tylko w samym Google Play została pobrana już ponad 33 mln razy. Dzięki niej można liczyć na rozgrywkę typu free-to-play na urządzeniach mobilnych. Można tu wybrać zarówno klasyczne bitwy dla 100 graczy, tryb ładunku, jak i również szybkie tryby drużynowego deathmatchu w opcji 4 na 4. PUBG Mobile to między innymi mobilna gra roku 2018 według Golden Joystick Award. Gracze mogą tu liczyć na grafikę HD i dźwięk 3D.

iQiyi

iQiyi to największa w Chinach platforma VOD o streamingu wideo. Obecna jest na rynku od 2010 roku i dziś może się pochwalić liczbą ponad 500 mln użytkowników. Z racji ukierunkowania na azjatycki rynek posiada większość produkcji z Chin czy Korei Południowej. Od kilku lat jednak platforma prowadzi współpracę z Netflix, dzięki czemu jej użytkownicy mogą liczyć na dostęp do niektórych oryginalnych filmów i seriali amerykańskiej platformy.

Taobao

Jest to chiński portal zakupowy, który powstał w 2003 roku. Jego właścicielem jest Alibaba Group, która ma pod sobą choćby popularny w Polsce sklep Aliexpress. Przyjmuje się, że ze sklepu korzysta nawet ponad 600 mln użytkowników, a łączna liczba produktów z oferty przekroczyła miliard! Jest to nie tylko jedna z najpopularniejszych aplikacji i stron w Chinach, lecz i na całym świecie. Można tu znaleźć przedmioty praktycznie z każdej kategorii. Minusem jest jednak brak tłumaczenia, tak jak to mamy choćby w przypadku Aliexpress.

Tencent QQ

Tencent QQ to jeden z najstarszych chińskich komunikatorów internetowych. Powstał już w 1999 roku, więc może się pochwalić ponad 20-letnim doświadczeniem w branży. Dziś z aplikacji czy samego serwisu online korzysta ponad miliard osób. Gwarantowana jest przez niego wieloosobowa transmisja wideo i plików, wiadomości na czacie, połączenie głosowe, czat wideo, transfer plików. Użytkownicy mogą liczyć na bogaty wybór motywów, wizytówek, kolorowych dzwonków. Poprzez komunikator można nawet grać w gry mobilne, jak i korzystać z płatności mobilnych.

Dodaj komentarz

scroll to top