Popularny olej tłoczony na zimno

olej-tloczony-na-zimno.jpg

Oleje tłoczone na zimno są obecnie coraz bardziej doceniane przez ludzi. Wykorzystuje się je w kuchni, ale pija również samodzielnie, w celu zwiększenia swojej odporności. Kupując olej warto zwracać uwagę na kilka podstawowych kwestii, między innymi proces filtracji. Najlepsze są oleje niefiltrowane, ponieważ posiadają one bogactwo wszystkich składników, które nie są zniszczone w trakcie procesu filtracji. Często bywają mętne, ale dzięki temu są zdrowsze i odnosimy więcej korzyści z ich spożywania czy też wykorzystywania w formie kosmetyku. Wybrany olej tłoczony na zimno znajdziesz w ofercie Pi-nutshttps://sklep.pi-nuts.eu/.

Olej z czarnuszki

Olej z czarnuszki ostatnimi czasy zyskuje na popularności. Jest to produkt posiadający w swoim składzie bogactwo tłuszczów nienasyconych oraz wielonienasyconych. Wpływa to bardzo pozytywnie na utrzymanie właściwego poziomu cholesterolu we krwi. Według licznych badań może wspomagać on walkę z alergią, dzięki swoim właściwościom. W kuchni można wykorzystywać go do sałatek, albo pić w pojedynkę, w połączeniu z syropem z malin. Sam olej z czarnuszki, ma bowiem gorzkawy i mocno intensywny smak.

Olej z wiesiołka

Olej z wiesiołka również jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe. Prócz tego znaleźć w nim można fitosterole, witaminę E, enzymy oraz tryptofan. Jest także źródłem wapnia, selenu, cynku oraz magnezu. Taki olej podobnie jak olej z czarnuszki, nie nadaje się do smażenia na nim. Może być spożywany tylko i wyłącznie na zimno, przykładowo do sałatek. Można korzystać z niego również w pielęgnacji skóry, świetnie sprawdza się do jej nawilżania.

Olej konopny

Nasiona konopi mniej więcej w 35% składają się z tłuszczów. Natomiast 90% z nich, to cenne dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe. W oleju tym można znaleźć białko, niacynę oraz szereg niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu witamin. Wymienić można witaminę B1, B2, B6 oraz K. Ponadto w jego składzie znajduje się potas, wapń, żelazo oraz magnez. Ważne są również występujące w nim fitosterole, lignany, flawonoidy oraz fitoestrogeny. Taki olej wbrew obawom wielu osób, jest pozbawiony substancji psychoaktywnych. Na oleju tym nie można smażyć, spożywa się go na zimno.

Olej lniany

Olej lniany zawiera w swoim składzie kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Podobnie jak i na wyżej wymienionych produktach, nie można na nim smażyć. Pomaga on w regulowaniu poziomu cholesterolu we krwi, dzięki swoim właściwościom. Wspomaga również redukowanie stanów zapalnych. Można go również stosować w pielęgnacji, przykładowo nakładając na przesuszoną skórę twarzy lub skórę głowy.

Dodaj komentarz

© 2020 samoobrona.org.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone.
scroll to top