Wizyty u lekarza często niepotrzebnie generują u pacjentów ogromne ilości stresu. Metodą na pozbycie się uprzedzeń, jest odpowiednia komunikacja. Warto zwrócić na to szczególną uwagę, ponieważ dzięki temu pacjenci będą chętniej odwiedzali nasz gabinet, a wizyty staną się o wiele bardziej znośne.
Relacja lekarz pacjent – na co zwrócić szczególną uwagę
Zawód lekarza wymaga przynajmniej podstawowej wiedzy na temat psychologii. Przecież jego zawód opiera się na codziennej styczności z ludźmi. Warto więc wyćwiczyć w sobie pewne nawyki, które zdecydowanie ułatwią nam pracę. Jednym z ważniejszych elementów relacji lekarz pacjent, jest sposób intonacji głosu. Wydaje się to oczywiste, jednak nie każdy lekarz poświęca temu wystarczającą ilość uwagi. Często spotykamy się z lekceważącym tonem, który sprawia wrażenie, że lekarz zbadał nas od przysłowiowego niechcenia. Bardzo ważne jest również utrzymanie kontaktu wzrokowego, odpowiednia mimika czy gestykulacja. Dzięki stosowaniu się do tych wytycznych, pacjent poczuje, że nie jesteśmy wobec niego obojętni. Grupą osób, która wymaga szczególnego podejścia są na przykład dzieci, dla których wizyta u lekarza często jest najbardziej stresującym wydarzeniem w życiu.
Relacja lekarz pacjent w praktyce
Zwiększanie swoich umiejętności, leży w naturze każdego lekarza, który czuje powołanie w swoim zawodzie. W obecnych czasach możemy przebierać w rodzajach szkoleń i nieustannie poszerzać swoje kwalifikacje. Dowiadywanie się o nowych metodach pracy z pacjentami, jest bardzo ważne jeśli chcemy iść z duchem czasu i wykorzystywać najnowsze metody komunikacji. Jeśli czujesz, że Twoja relacja lekarz pacjent nie jest wystarczająco zadowalająca, możesz skorzystać ze specjalnego kursu. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://heroesofdentistry.pl/kursy/jak-rozmawiac-zeby-sie-dogadac-komunikacja-interpersonalna-z-elementami-asertywnosci/. Udział w kursie wiąże się z omówieniem wielu ciekawych zagadnień oraz poznaniem ciekawych osobowości związanych z medycyną.