Jak przetrwać w pracy?

jak-przetrwac-w-pracy.jpg

Praca w większości przypadków pochłania od 8 do 12 godzin dziennie i stanowi jeden z ważniejszych aspektów życia człowieka. Czasem zdarza się tak, że praca jaką się wykonuje, nie daje tyle satysfakcji, ile, by człowiek oczekiwał. Traktuje się ją jak przykry codzienny, obowiązek, który jest koniecznością z uwagi na potrzebę przeżycia, zapłaty rachunków, opłacenia czynszu, zaspokojenia podstawowych potrzeb, zakupu podstawowych artykułów życiowych oraz w celu zaspokojenia innych potrzeb.

Aby dobrze radzić sobie w pracy i by przy tym nie zwariować, trzeba nabrać do wykonywanego zawodu i pracy zdrowego dystansu. Nawet jeśli praca, którą się w danym momencie wykonuje, nie jest pracą marzeń, należy ją traktować jako źródło i miejsce zbierania niezbędnego doświadczenia zawodowego. W każdej pracy można nauczyć się czegoś nowego, poznać nowych ludzi oraz nauczyć się walczyć z przeciwnościami, problemami, a także rozwiązywać konflikty w zespole. Poprzez poznanie specyfiki pracy, poznaje się swoje preferencje zawodowe, które najlepiej można zweryfikować w praktyce.

„Przetrwanie” w pracy może ułatwić stosowanie się do kilku zasad. Po pierwsze warto zadbać o to, by dobrze zaprezentować się w pracy i aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Pomoże to zbudować dobrą atmosferę pracy oraz dobre relacje z innymi. Po drugie warto zwrócić uwagę na swój ubiór, gdyż schludny, elegancki wygląd, to połowa sukcesu m.in. w pracy biurowej, w korporacji, w marketingu, gdzie wizerunek ma bardzo dużo znaczenie, w odbiorze danego pracownika.

Wykonując pracę warto skupić się na przełożonym, bardziej przyglądnąć się swojemu szefowi, jego stylowi pracy oraz warto słuchać jego oczekiwań względem pracy. Ponadto należy zapisywać sobie swoje osiągnięcia i sukcesy w pracy, dzięki temu można podnieść swoje morale w pracy oraz będzie to dobry argument przy staraniu się np. o podwyżkę, by uargumentować, to, że się na nią zasługuje.

Podczas pracy warto zachowywać opinie o innych dla siebie i nie obgadywać, ani nie krytykować innych, gdyż to wprowadza toksyczną atmosferę pracy oraz prowadzi do niepotrzebnych konfliktów. Warto również z zaangażowaniem wykonywać powierzone obowiązki, robiąc zawsze więcej niż trzeba. Po to, by się pokazać pracodawcy z jak najlepiej strony, aby zasłużyć na awans, by mieć większą satysfakcje z pracy, jednocześnie wyznaczając w pracy granice, by nie dawać się wykorzystywać.

Ponadto nie należy wymigiwać się od powierzonych obowiązków, tłumacząc swoich niepowodzeń oraz tego czego się nie zrobiło czynnikami zewnętrznymi. Warto również co jakiś czas rozsyłać swoje cv w różne miejsca, aby rozglądnąć się na rynku pracy oraz zwiększyć szanse na, to aby znaleźć lepszą i lepiej płatną pracę.

Dodaj komentarz

scroll to top