Jest Enterprise Service Management i jak przygotować się do wyboru systemu ESM?

Optimatis.jpg

Enterprise Service Management to system w dużej mierze podobny do systemów ITSM, które ułatwiają zarządzanie usługami IT w przedsiębiorstwie. ESM jest jednak opracowane znacznie szerzej. To już nie tylko koordynacja jednego działu, ale możliwość w podobny sposób zarządzania innymi działami w strukturach firmy.

System ESM pozwala na wprowadzenie jednolitego zarządzania poszczególnymi zasobami w firmie, ujednolicenia procesów oraz, co jest najważniejsze, lepszego przepływu informacji pomiędzy działami i zapewnienie dzięki temu lepszej współpracy.

Główna zaletą Enterprise Service Management jest nacisk na nowoczesne technologie. System dostarcza pracownikom-użytkownikom najnowszych rozwiązań technologicznych, dzięki czemu wiele żmudnych obowiązków wykonywanych do tej pory ręcznie jest zautomatyzowana i zajmuje mniej czasu i wysiłku.

Szybsza, bardziej efektywna i lepsza pod względem jakościowym praca wykonywana przez zatrudnione w poszczególnych działach osoby, to argument, który powinien trafić do każdej osoby zarządzającej przedsiębiorstwem.

Jak wybrać system ESM?

Jeżeli w dziedzinie IT nie masz dużego doświadczenia, to samodzielne wybranie systemu ESM może wydawać się dość trudne. Warto oddać się w ręce specjalistów z firmy Optimatis, którzy na każdym kroku będą dla Ciebie wsparciem i odpowiedzą na trudne pytania, a także doradzą, co w danej branży sprawdzi się najbardziej.

Na co zwrócić szczególną uwagę? Przede wszystkim na potrzeby firmy. Należy przeanalizować, które procesy wymagają szczególnego wsparcia, a które znacznie odciążyłyby pracę w konkretnych działach. Funkcje systemu ESM są równie istotne. Przejrzystość oprogramowania, a także kompatybilność z używanymi programami oraz przeglądarkami to także istotna zaleta, na którą trzeba zwrócić uwagę. Jednak, co jest rzeczą często pomijaną podczas wyboru systemów, to to, że firmy całkowicie zapominają o obsłudze powdrożeniowej. Pamiętajmy, że wdrożenie systemu ESM to proces, a nowe potrzeby często pojawiają się już po zaimplementowaniu systemu w firmie.

Ze specjalistami z Optimatis nie umknie Ci najmniejszy szczegół podczas wyboru programu.

Dodaj komentarz

scroll to top